KORZYŚCI GWARANTOWANE

Trudno, żeby producent produktu cieszącego się takim powodzeniem wśród wielu współczesnych projektów architektonicznych posiadał biuro, którego nie ubierze, w to co ma najlepsze. DuPont postawił na Corian©, asymetrię, wyrazisty kontrast i funkcjonalność

żródło: http://magazynoffice.pl/articles/view/517

Tekst: Dominika Mrowińska

Firma DuPont posiada swoje biura w Polsce w sześciu lokalizacjach. Globalny dostawca swoje rozwiązania naukowe i inżynieryjne w postaci innowacyjnych produktów, materiałów i usług, wykorzystuje na rynku rolno-spożywczym, w transporcie, w energetyce tradycyjnej i odnawialnej, budownictwie oraz bezpieczeństwie i ochronie. Swój profesjonalizm postanowił wyrazić również w dbałości o przestrzenie pracownicze. To w nich podejmowane są najlepsze decyzje biznesowe.

c3

Nowe miejsce
W październiku 2011 roku firma zmieniła lokalizację swojej warszawskiej siedziby i zajęła powierzchnie biurowe w cieszącym się popularnością biurowcu Adgar Plaza na warszawskim Mokotowie. Kompleks biurowy Adgar przy ulicy Postępu zapewnia wiele komfortowych rozwiązań i udogodnień, które służą zarówno inwestorom, jak i samym pracownikom. Co więcej, Adgar Plaza rozpoczął proces certyfikacji LEED, co wiąże się z podwyższeniem jego standardów i znaczenia na rynku biurowym.
Poza zaletami wynikającymi z udogodnień samego budynku, o wyborze miejsca zdecydowała również dogodna lokalizacja biurowca. Mieści się on w obszarze o dostępnej bazie usługowo-handlowej i blisko lotniska. To ważne dla ponad osiemdziesięciu pracowników firmy, którzy pracują w warszawskiej siedzibie.

Proces 
Biuro projektowe APMD wyszło naprzeciw potrzebom prężnie działającego biznesu i postanowiło stworzyć wnętrze odpowiadające wszelkim aspektom pracy, jaka wykonywana jest w warszawskim biurze DuPont. Powierzchnia, którą zajęła firma, została odpowiednio przemyślana pod względem planu funkcjonalnego, uwzględniając ilość pracowników, częstotliwość odbywających się spotkań, potrzebnych technologii i rozwiązań służących sprawnej komunikacji. Podczas spotkań z zespołem projektowym architekci otrzymywali informacje zwrotne od poszczególnych działów, które zgłaszały swoje uwagi i potrzeby dotyczące przestrzeni biurowej. Architekci z APMD prezentowali inwestorowi wnioski wynikające z badań i spostrzeżeń nad strukturą i funkcjonowaniem poszczególnych działów tworząc złożony, ale też czytelny i intuicyjny space plan.

c2

Wyrażenie kolorem 
Od samej recepcji w biurze panuje kolorystyka utrzymana w bieli. Jednak projekt nie zakładał stworzenia ascetycznie chłodnego wnętrza. Wręcz przeciwnie, biała przestrzeń przełamana została bardzo wyrazistymi akcentami kolorystycznymi. Głównym kolorem kontrastującym z białymi ścianami i elementami wyposażenia oraz szarą wykładziną jest czerwień. To jednocześnie kolor firmowy DuPont. Widoczny w logo oraz w asymetrycznie rozmieszczonych pasach na wykładzinie staje się również wiodącym ? obok bieli ? kolorem wnętrza.
To nie jedyne akcenty w tym zdominowanym przez jasne tony biurze. W strefie wejścia i wyjścia znajdują się fotele w różnych kolorach, a wśród pasów oraz wykładzin w poszczególnych pokojach, są wyraziste zielenie oraz pomarańcze. Na ścianach w korytarzu wiszą również wielkoformatowe wydruki.
Poza wyrazistymi elementami kolorystycznymi, charakterystyczną cechą biura jest asymetria, panująca w rozmieszczeniu kolorowych pasów zarówno na podłodze, jak i na ścianach czy suficie, a nawet recepcji. Lada recepcyjna przypomina wielobok pełen asymetrycznych wklęsłości i wypukłości. Jego krawędzie mogą być podświetlone, co stanowi dodatkowy atut estetyczny samej lady, jak również całej strefy recepcyjnej. Meble recepcyjne, podobnie jak dekoracje na ścianie oraz suficie, wykonane są z materiału DuPont? Corian? w kolorze bieli i ściśle korespondują z obudową korytarza. Łącznie w biurze użyto 150m2 tego innowacyjnego produktu.

Naprzeciw potrzebom
Nowa siedziba DuPont mieści się na 1370m2, co daje ogromne możliwości aranżacyjne. Architekci zaprojektowali, wedle potrzeb firmy, kilka sal konferencyjnych mieszczących od ośmiu do dwudziestu osób. Zastosowanie przesuwnych ścian działowych między dwoma największymi salami pozwoliło na elastyczne wykorzystanie przestrzeni, w której może się swobodnie odbyć spotkanie nawet trzydziestu osób. Struktura firmy wymagała również stworzenia kilku gabinetów menadżerskich oraz kilkunastu dwuosobowych pokojów do cichej pracy. O ile nagromadzenie wydzielonych pomieszczeń jest dość duże, o tyle elektroniczny system rezerwacji sal pozwala na sprawne zarządzanie przestrzenią. Ponadto, poza pokojami menadżerskimi, wszystkie sale są do dyspozycji pracowników, którzy nie mają na stałe przydzielonych miejsc pracy. Głównym założeniem całego projektu, było stworzenie wnętrza elastycznego i sprzyjającego dobrej atmosferze. Miejsca inspirującego i stwarzającego najlepsze warunki do pracy kreatywnej. Każda sala posiada własną nazwę, co ułatwia ich identyfikację, jak również charakterystyczny dla danego wnętrza akcent dekoracyjny na ścianie, np.: kostki z lakierowanego MDF czy podświetlana okładzina z DuPont? Corian?.
c1
Z myślą o komforcie pracy
Pracownicy posiadają stanowiska pracy w open space, dominującym w całej powierzchni biura. Co należy ponownie podkreślić pracownicy nie mają przypisanych na stałe miejsc pracy. Wspomniana elastyczność przestrzeni dotyczy w głównej mierze powierzchni pracowniczych, które mogą ulegać szybkim zmianom aranżacyjnym. Wszystkie meble ruchome są łatwe w przestawieniu, pracownicy nie posiadają przypisanych szaf, zestaw pracowniczy to: biurko, krzesło, kontener typu ?cady? (cały ten zestaw można łatwo przenieść w inne miejsce).
Dbając o komfortowe warunki pracy, w przestrzeni otwartej wydzielono miejsce na aneks kawowy. Pracownicy nie muszą więc chodzić do wydzielonej kuchni, lecz mogą tam chwilę odpocząć przy kubku kawy. W biurze zaaranżowano również, za pomocą mebli Alkowa z firmy Vitra, miejsce do nieformalnych spotkań, które znajduje się w strefie wypoczynku. To przestrzeń, w której można nie tylko porozmawiać na niezawodowe tematy, ale też oderwać się od stanowiska pracy i zmieniając otoczenie, przemyśleć jakąś ideę czy popracować na laptopie.
Z myślą o pracownikach niestacjonarnych, którzy pojawiają się w biurze DuPont, w przestrzeni biura zaaranżowano funkcjonalne hot deski. Wszyscy pracownicy mogą korzystać z korporacyjnej sieci przewodowej, jak i bezprzewodowej, co ułatwia zmianę otoczenia pracy oraz pracę osób z innych siedzib.
Poza wszelkimi funkcjonalnościami i dogodnymi rozwiązaniami aranżacyjnymi, architekci nie zapomnieli o dobrym designie i jakości wyposażenia. By zapewnić akustyczny komfort pracy i utrzymując jednocześnie wyrazistość wnętrza, w części pracowniczej zastosowano akustyczne panele naścienne Ecophon z wielkoformatowymi nadrukami, ponadto akustyczne sufitowe płyty typu Ecophon, płyty sufitowe perforowane GKB Knauf oraz wysokiej jakości wykładzinę Millikan. Zarówno stanowiska pracy, jak i miejsca do wypoczynku ?ubrano? w najlepsze produkty od takich producentów jak: Vitra czy Bene

więcej inspiracji na: www.magazynoffice.pl

Advertisements